East first lane




Som taget ur Desperate Housewives. Vår gata påminner faktiskt lite om Wisteria Lane. Grannarna kommer och hälsar en välkommen, dock inte med bullkorgar men med ett leende och något i stil med "tveka inte om ni behöver socker, salt eller bara vill låna tidningen någon gång". Somliga verkar mystiska, "kanske har hon sin döde man i frysen" säger Stéphanie. Jag tror vi kommer stormtrivas!


Det blev frukost med Stéphanie och resten av familjen i trädgården idag, VÅR trädgård. Jag har fortfarande inte förstått. Nära och kära kommer och går, gratulationerna stormar in. Vänner som är nyfikna på hur vi kommer att få det - TACK! Det värmer att folk bryr sig.


Pappa och Tobias har att så i. De är så duktiga så. Idag har dem fått upp den nya väggen mellan köket och matrummet och börjar förbereda inför målningen.




I förmiddags kom köket, så nu är hela vardagsrumsgolvet fullt med kartonger och vitvaror.


 


Mamma grillar, Ebba älskar mina solglasögon och Anton är
sååhäär stark så han kan faktiskt hjälpa till att arbeta!



 


Kommentarer
Postat av: Svägerska och brutti

Hej soetnos! Vad kul att du skaffat blogg igen, nu kan jag följa ditt liv med :) Huset såg jätte fint ut, verkligen stort grattis, det är en milstolpe i livet - kul för er! Toni och jag ger alla våra lyckoönskningar! saknar dig puss puss <3

2009-07-02 @ 22:49:27
URL: http://emeliiejonsson.blogg.se/
Postat av: ilise.

det kommer bli så braa, jag vill också komma på en frukost i ER trädgård:) men vi får hoppas att det blir ett par sånna under semestern. Hoppas allt gått bra i huset idag, ser bra ut.:) <3

2009-07-02 @ 23:05:06
Postat av: olivia

Lite avis e man nog allt =)

Ni får det säker jätte bra. ser jätte fint ut.. du har alltid varigt "gamlare" än mig ;) o kommer alltid att vara! änu ett grattis till alla dessa vuxenpoängen! ;)

Kram "grannen"

2009-07-02 @ 23:09:26
Postat av: Torsten

Lycka till med er Sjöbod.Jag skall göra allt jag kan för att förverkliga era små projekt.

2009-07-02 @ 23:30:35
Postat av: Gull-Maj

hi hi hi. I´ve found yoou ;)

2009-07-03 @ 08:41:06
Postat av: Lina - LIFE IS WONDERFUL!

ILIS - Självklart ska du också få komma på frukost. Du ska få komma förbi när du vill och det vet du. Bara du har med dig något gott varje gång :P Fina dagar med zemla i vår trädgård. :)



OLIVIA - Tackar, tackar! Du får komma in när du har vägarna förbi :)



TORSTEN - Att man aldrig ska misslyckas! Du har redan förverkligat många projekt. Det kommer bli perfekt. TACK!



GULL-MAJ - Jag vet vem du är, inte särskillt svårt att lista ut. hihi



2009-07-03 @ 10:28:39
URL: http://attalskasutavdig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0