FÖRSTA OKTOBER



Igår när jag frågade T om vi inte kunde ta vara på årets höstdagar lite bättre än fjolårets, kom jag på mig själv att jag faktiskt gillar hösten. Jag tänker på när jag var liten och skulle på utflykt med klassen. Flera dagar innan längtade jag. Jag fick följa med på storhandlingen för att peka på vad jag ville ha i min matsäck. Det blev alltid pannkakor, ballerinakex och risifrutti. På morgonen gjorde vi varm choklad och smörgåsar – det var tider! Nu, några år senare längtar jag till hösten för min fina pälsmössa, stora halsdukar, lagom tjocka jackor som man varken blir för varm i eller fryser i. Mysiga dagar i skogen, plocka svamp, gå vilse och fika på filt med picknick korg. Göra varm choklad och ge sig ut på kvällspromenader längst stranden. Tända ljus på kvällarna och gosa in sig i ett täcke på soffan och sedan somna. 


Jag har FYRTIONIO dagar på mig att njuta av hösten,
sen bär det av mot varmare bredd grader.


Under de dagar jag legat hemma och varit sjuk har jag tillbringat mycket tid åt att kura mig, vila, kolla på film och lösa korsord – det är hemligheten till att bli frisk! Jag har också gjort lite reseplaner för oss. Kollar runt i olika tidningar och läst på nätet om andras upplevelser. Vi har nu kommit fram till vilka stopp vi vill göra på vår resa
och jag har fått ihop en rätt så bra reseplanering.


INDONESIEN MALAYSIA THAILAND
Bali Langkawi Koh Lipe

 

Livet är inte dagar som gått utan de dagarn som man minns 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0