sol och snålhet

SOLEN väckte mig i morse till skillnad från tidigare dagar då man knappt kunnat sova pga ovädret som svept in över staden. Det är inte bara blåst och regn som spökar utan en oerhörd kyla med.

 

Jag fick gå in om h&m i veckan och köpa ett par tunna fingervantar på väg hem från jobb för att överleva den sex minuter långa hemfärden på cykeln. Det är nog den enda nackdelen med att vi flyttade från stan.

 

Igår fick jag ge upp min snålhet. Alla skrämmer en och pratar om hur dyrt det är att bo i hus, att värma upp det på höst och vintern men igår fick det vara nog. Jag skruvade igång nästan alla elementen i husen så nu är det lagom varmt och skönt. Det hade kunnat vara lite varmare på kvällarna men där kommer snålheten fram igen. Ikeas värme ljus är en räddare!

 

Helgen har varit lugn och skön. Den mesta tiden har jag tillbringat med mig själv, hemma i soffan under filten och kollat på en massa filmer. Jag börjar komma på benen igen. Hostan och förkylningen vill inte försvinna men det är smällar man får ta.

 

Peace out!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0